.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد بعد از ریاست جمهوری کجا می‌رود؟

اینکه یک رییس‌جمهور پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود به چه کاری مشغول می‌شود نکته‌ای است که همواره مورد توجه مردم بوده است. در طول سال‌های پس از انقلاب پس از پایان دوران ریاست جمهوری یک فرد در جمهوری اسلامی ایران همواره آینده‌ای برای وی ترسیم می‌شد که پس از پایان دوران خود به آن کار مشغول شود.

روسای جمهوری قبلی بعد از پایان دوره چه کردند؟

به گزارش خبرنگار قانون، از بنی‌صدر رئیس جمهوری که مخلوع شد و محمدعلی رجایی که شهید شد، بگذریم به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌رسیم. در پایان دوران ریاست جمهوری ایشان در سال 1368 که همزمان شد با رحلت امام خمینی(ره) شد، مجلس خبرگان رهبری ایشان را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب کردند.

پس از آیت‌الله خامنه‌ای نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی مردم به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد که پس از هشت سال و پایان این دوران در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری فعالیت داشته و دارد. گفتنی است در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی حزب سازندگی که یک حزب دولت ساخته بود فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز نیز فعالیت‌های پراکنده‌ای دارد.

سید محمد خاتمی نیز که از سال 76 تا 84 ریاست جمهوری کشورمان را بر عهده داشت با پایان دوره مسئولیت خود موسسه گفت‌وگوی تمدن‌ها و بنیاد باران را سکانداری کرد که تا به امروز نیز به همان کار مشغول است. البته حزب مشارکت نیز که از احزاب دولت ساخته بود در دوران خاتمی و تا سال 88 مشغول به فعالیت بود که خط فکری وی را دنبال می‌کرد.

اما محمود احمدی‌نژاد که این روزها تنها یک سال تا پایان دوران ریاست جمهوری خود فرصت دارد آینده‌ای کاملا نامعلوم را پیش‌رو دارد. مشخص نیست که احمدی‌نژاد با پایان دوران ریاست جمهوری خود به چه کاری مشغول خواهد ‌شد؟ آیا پست و مسئولیت خاصی می‌گیرد؟ آیا برای آینده کاری خود رایزنی کرده است؟ آیا از سال‌ها قبل در این مورد برنامه‌ریزی کرده است؟

احمدی‌نژاد حزب تاسیس کند؟

آنچه مشخص است این است که احمدی‌نژاد اعتقادی به انجام کار حزبی ندارد ولو اینکه بارها اعلام کرده خود را وامدار هیچ حزب و گروهی نمی‌داند و در واقع با رأی مردم و نه با فعالیت و پشتوانه حزبی به سمت ریاست جمهوری رسیده، لذا تشکیل یک حزب سیاسی و دولت ساخته و راهبری آن از سوی وی تقریبا محال به نظر می رسد.

احمدی‌نژاد به تدریس در دانشگاه اکتفا می‌کند؟

اما نمایندگان مجلس در مورد آینده کاری محمود احمدی‌نژاد نظر دیگری دارند.

ستار هدایت‌خواه نماینده بویر احمد و دنا به خبرنگار قانون می‌گوید: مطمئن نیستم که آقای احمدی‌نژاد چه برنامه‌ای برای آینده کاری خود در نظر دارد اما وی قبل از ریاست جمهوری در دانشگاه تدریس می‌کرده و حتما با پایان دوران ریاست جمهوری خود به تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد به تدریس در دانشگاه اکتفا می‌کند یا خیر؟ گفت :انشالله که به همین تدریس اکتفا می‌کنند.

احمدی‌نژاد گوشه‌نشین نمی‌شود

جواد ابطحی نماینده خمینی شهر هم در همین ارتباط به خبرنگار قانون گفت: در اینکه آقای احمدی‌نژاد با پایان دوران ریاست جمهوری خود گوشه‌نشین نخواهد شد شکی نیست اما بنده فکر می‌کنم خود وی بیش‌تر مایل باشد که به تعلیم و تدریس در دانشگاه بپردازد، لذا فکر می‌کنم به همین کار اکتفا خواهد کرد مگر اینکه به وی تکلیف شود که در پست خاصی فعالیت کند.

بازگشت به شهرداری سودایی که محقق نمی‌شود

اما این روزها که به انتخابات شورای شهر تهران -که قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 برگزار می‌شود- نزدیک می‌شویم زمزمه‌هایی مبنی بر رایزنی دولتی‌ها برای بازگرداندن احمدی‌نژاد به خیابان بهشت و شهرداری وی بر پایتخت شنیده می‌شود، امری که بعید نیست محقق شود.

کلاس‌های درسی به شلوغی سفرهای استانی؟

اما آنچه روشن است این است که احمدی‌نژاد اهل گوشه‌نشینی نیست و با توجه به روحیه خاصی که دارد بعید به نظر می‌رسد به تدریس در دانشگاهی همچون علم و صنعت اکتفا کند. اما شاید وی سخنرانی‌های طولانی مدت و با هیجان خود را در کلاس‌های درس دانشگاه علم و صنعت ادامه دهد اما مشخص نیست تزهای وی در کلاس‌های درسش نیز همچون سفرهای استانی‌اش خریدار دارد یا خیر.‌


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1391
شما چکار دارید رییس جمهور بعدا برنامه اش چیست بفکر کار خودتان باشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.